14.8.06

Synopsis
Jag gillar ord och synonymer, så min tolkning av spår i staden kommer grunda sig i just synonymer.

Min idé är att först dokumentera olika typer av spår som en grund och publicera dem här på blogger och sedan utifrån det sedan gå vidare och titta på minst fem olika synonymer till ordet. Dessa kommer sedan också att dokumenteras och publiceras här. Med detta vill jag belysa att ordet spår är besläktat med en mängd olika ord, varav många kanske inte riktigt är de första vi kommer att tänka på.

Jag kommer främst att arbeta med stillbilder, men det kan hända att någon video också dyker upp om det bättre illustrerar själva ordet.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej,

Vi diskuterade ju idén tidigare - och jag hoppas du får med delen där du tänkte dokumentera spår av ord i stadsmiljö...

/Kristoffer

6:00 em  
Blogger monnezza said...

Hej,

Här får du mina kommentarer på slutresultatet direkt på bloggen.

Tycker att utgångsideén är fin men saknar kanske några videosekvenser och tanken om text i stadsrummet.
Men det är ändå roliga infallsvinklar som du har hittat på orden - funkar klart bäst när det är fler än en bild per ord.

Du kan dock räkna med att bloggen är en godkänd lösning av uppgiften.

/Kristoffer

8:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home